Nagellack märken, bra och dåliga

Det finns många nagellacksmärken, men vilka är bra och prisvärda? Här är några jag tycker till om.

 

Depend, hur kan det går fel? Priset är perfekt, 25kr, även ibland erbjudanden 3st för 50kr, osv. Men kvaliteten då? Inte så bra, börjar flagna efter bara några dagar, jag brukar måla med ett vitt nagellack under, och ett genomskinligt över, och då av ett bra märke! men det håller ändå aldrig mer än ett par dagar. Men jag använder det ändå mycket, just pga priset, och alla dom underbara färgerna. Brukar ha det när jag gör häftiga utstickande naglar.

 

Claudia, ett jätte bra nagellack! Absolut min favorit. Kostar ca 30-40kr. I ullared kostar dom 10kr!!! Det håller  väldigt länge, upp till 1.5-2 veckor! Men finns tyvärr inte speciellt många färger. Brukar mest använda dom när jag gör franskmanikyr, men även det vita och genomskinliga när jag har dåligare nagellack, som depend.

 

Gallery colors, hittade jag nyligen. Väldigt fina färger och hyfsad kvalitet, priset är ca 30kr. Går oftast att hitta i diverse smink butiker, jag köpte mina första på nilseriksson terminalen i göteborg, 2 för 48kr. Färgerna är oftast skimriga eller med mycket glitter i!

 

Wet'nwild, hittade i ullared för flera månader sen. så himmla fin färg, begie med skimmer i, jätte snyggt med franskmanikyr. Tyvärr är kvaliteten SKIT. Håller sämre än depnd! Dont buy this shit. Det är synd, för fint var det, har inte lyckas hitta något liknande med bättre kvalitet än.

 

Purple mar, ifrån oriflame. Är mycket mörkare än på bilden, är väldigt mörklila. Mycket fin färg, bra kvalitet. Penslen är väldigt kostig dock, bara konstig form som är svår att måla med. Vet dock inte vad detta kosta då jag fick det i present ;)


Kommentarer
Postat av: Avey

Taha! Det nagellacket du fick säljs inte längre ;<

2010-07-24 @ 01:00:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0